April April

1:a April, en dag då det är tillåtet att lura folk hur mycket man vill.. Något som jag inte tagit till vara på alls.. Men det beror till stor del på att jag e sämst på att luras, eftersom jag aldrig kan hålla masken. Det e nog något jag måste träna på.. Men turligt nog har jag inte blivit lurad heller, iaf än så länge.. Så jag ska vara på min vakt lite extra idag.. Fast jag har en känsla av att det här med aprilskämt inte är lika poppis längre, som när man var liten.. Då kändes det som att folk gick runt och lurades hela dagen.. Men nu vet folk knappt att det är den 1:a April... 

Men 1:a April betyder också att det bara är 2 månader kvar tills vi ska stå utanför skolan med våra studentmössor och bli fotograferade av stolta föräldrar och släktingar.. Har iofs redan blivit fotad med studentmössa av farmor.. Vilket kändes lite underligt.. och jag hade lite svårt att se glad ut när hon sa "det här e ju en av dina lyckligaste dagar".. Den dagen är inte förns 1:a Juni, jag kan inte stå nu i Mars/April och känna samma sak som man gör just på studenten.. Så om hon vill ha ett kort med äkta glädje och inte ett fejksmile får hon vänta till 1:a Juni..

Imorgon är det återigen dax för skolan, skönt att det bara är skola 4 dagar iaf.. Då går veckan genast mycket fortare..

Kommentarer
Postat av: Katta

1 juni är lyckodagen, inte tidigare ;)

2007-04-01 @ 20:46:12
URL: http://dishearten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0