Mösspåtagningslunch

Jaa, var väl en så där halvlyckad skoldag. Började 10.30, då skulle vi typ visa upp projektarbetet, alltså inte redovisa utan mer berätta om det får nyfikna människor... Men på våran skola finns inga såna.. Så vi bestämde oss ganska fort för att skita i det.. Istället satte vi oss och väntade på att vi skulle få våran lunch, vilket skulle dröja ca 2 timmar.. Så där satt vi i cafeterian och väntade och väntade.. och allt hungrigare blev man, iaf jag.. Vi funderade lite runt vad vi kunde tänkas få för käk, det borde ju vara något lite speciellt efter det är mösspåtagningslunch..

Men när klockan slår 13.00 och vi tränger oss in i matsalen fick vi till vår besvikelse se att vi får precis samma lunch som allla andra på skolan, nämligen kycklingsallad. Enda skillnaden var att vi fick saft istället för mjölk.. Men visst det var ju gott, men hade ändå hoppats på lite mer.. Jag var iaf vrålhungrig så jag var stammis vid mackbordet, käkade hela 4 frallor.. sen var jag mätt.. :P

I det stora hela var hela mösspåtagningslunchen rätt så lam. Fick höra en dikt typ, några sånger och ett tal från rektorn.. Men nu får man iaf vandra omkring med sina mössor.. Inte för att det känns som att jag kommer göra det.. det känns lite lustigt på något sätt, mössan ska man ju ha på studenten, inte innan..  

Ikväll är det mösspåtagningsfest på Hard Rock Café. Har aldrig varit där innan, har iofs inet varit på så många ställen över huvudtaget :P Men Hard Rock låter nice, hoppas de spelar lite bra musik då också.. Men vi får väl se om vi kommer in, vi har nämligen inte förköpt några biljetter eftersom vi inte var helt hundra på om vi ville gå. Så det e väl bara att hålla tummarna för att det inte är smockat när vi kommer.. Förhoppningsvis är det nemas problemas med det.. men vi får väl se..

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0