Det är med ångest jag skriver det här inlägget...

Ja verkligen ångest. Jag har fasat för det här inlägget, lite pinsamt att inte skriva på över 1 månad. Och nu har väl folk troligen överget min lilla blogg, så ingen kommer märka att jag faktiskt har uppdaterat lite här.. Så om det e någon som mot all förmodan tittar in här kan ni gärna anmäla er med en kommentar så jag vet..

Eftersom det var så grymt länge sedan jag skrev sist har det ju hunnit hända en hel del grejer, eller kanske inte allt för mycket egentligen. jag har ju till största delen jobbat.. Men nu är det faktiskt så att jag har 2 hela veckors semester :) Gud vad härligt. Så nu håller jag tummarna för att solen ska titta fram lite. Så man slipper gå omkring och spöka här med sin kritvita bländande hy :P Om det skulle vara så att solen håller sig undan dessa två veckor kan man ju hoppas att solen skiner bättre i Grekland dagarna 10:e-17:e september..  För då ska nämligen jag dit och semestra, härligt det :) Den första riktiga utlandssemestern med vännerna.. För inte kan man väl räkna Åland som utlandsresa?! ;) haha.. Och inte heller Paris tycker jag, eftersom man åkte dit med skolan.. Det kommer iaf bli underbart.. Verkar vara en riktigt mysig liten stad vi ska till..

Det e faktiskt så att jag sedan jag skrev sist har gjort något som jag tidigare inte att jag trodde jag skulle göra i första taget. Nu låter det kanske som att jag typ har bestigit mount everest eller något annat hisklande stort. Så ni kommer treoligtvis tycka att det bara e en skitgrej, men det e faktiskt så att jag har varit och gett blod för första gången. Snacka om att jag var nervig. Usch, jag verkligen avskyr nålar. Men jag övervann min rädlsa :) Eller, jag har nog inte kommit över den än, kommer vara lika nervös om 4 månader när jag sk dit igen.  Men jag tog mej igenom det, utan att svimma.. Så jag e nöjd. Som moraliskt stöd hade jag Ida, som tog sig tid att följa med mej :) Hade troligtvis inte klarat mej utan henne då.. Nypet i benet samtidigt som sköterskan stack i nålen hjälpte förvånande bra.. Sen var ju det värsta över, då var det bara att sitta där och låta blodet sköta resten själv. Trots att jag skötte mej relativt bra var jag nog lite smått förvirrad, glömde nämligen tabletterna jag skulle få, plus ett informationshäfte..  
När det hela var avklarat drog vi till Kista för att fira lite :P Blidde en snabb middag på mcdonalds, sen var det bio "Ciao Bella".. Det tycker jag att vi borde göra som en tradition efter varje blodgivning, mat och bio.. Vad säger ni? Idus och Hanna är nu på?

Ja, hej och hå. Hann bli ett relativt långt inlägg. Förhoppningsvis kommer det ett nytt inlägg snart. men jag kan inte lova något.. Ni har ju sett hur det har gått tidigare med mitt bloggande.. Men jag ska försöka vara lite duktigare, nu har jag ju ändå semester och allt. Då borde man ju ha lite tid att döda..

Kommentarer
Postat av: Ida

Hade du inte sett mitt klagomål förrns nu?! Jag som trodde jag vart dissad..
Lätt att det ska bli tradition med mat och bio efter blodgivningarna, mkt bra idé :)

2007-08-13 @ 11:43:41
URL: http://idatyra.blogg.se
Postat av: Malin

Nej, jag hade ju inte det.. Inte skulle jag dissa dej
medvetet.;) Jag hade inte vågat mej in på bloggen för att se efter.. Haha.
Good, det kommer bli en trevlig tradition det :)

2007-08-13 @ 12:22:38
URL: http://malinbjorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0