Det var på tiden

Ännu en lugn dag idag.. Började dagen med att gå ner till centrum för att köpa ett fotoalbum till fotona som kom med brevlådan igår.. Jag blev helt paff när jag såg att de ÄNTLIGEN hade börjat tillverka fotoalbum för foton i storlek 11*15.. SJälvklart var det en glad överraskning, verkligen på tiden.. Sist jag letade efter fotoalbum till det formatet fick jag höra att något sånt inte fanns.. Det var visserligen 2 år sen.. Men ändå, hur efter i tiden får tillverkarna vara? Men ja, som sagt, nu fick jag iaf mitt fotoalbum :)

Sen har väl större delen av dagen gått åt till att tjura lite på alla dåliga företag som inte kan skicka ut våra möbler som de ska.. Vi har verkligen haft otur med i princip allt sånt.. Det hela började med att vi fick halva soffan, eller ja halva, det kan ju misstolkas.. Men vi fick bara 2-sittsdelen och fotöljen. 3-sittsdelen fick vi vänta på i cirkus 2 veckor. Och nu är det tvmöbeln som krånglar, skulle egentligen ha fått den för 2 veckor sen.. Och idag fick vi en del av den möbeln.. Resten hade inte kommit.. Ja, väldigt snurrigt allt sånt där.. Även sängarna är ute på vift.. Jag vet att det inte är någon idé att reta upp sig på sånt där.. Det blir ju inte mycket bättre av det.. Men jag blir irriterad, här har man planerat in när man ska fixa och dona. Men planerana förstörs på grund av att de inte kan leverara allt som de sagt..

Nu på kvällen blidde det en promenix med Ida och hundarna.. Kände att Penny lyssnade lite bättre på mej idag.. Vet inte om det var någon inbillning eller om det faktiskt var så.. Men jag tror inte att jag har rätta ponudsen i rösten för att hon ska lyssna på mej.. Jag e lite för mesig, känner inte att jag kan gå och skrika på någon annans hund :P Men det hela brukar lösa sig fint ändå.. Sen bjöds det på lite kräftor, ritkigt gott :) Kräftor e verkligen underbart gott, fast man blir rätt kladdig, och lukten sitter gärna kvar i händerna ett tag.. Men det är det fasen värt.. ;)

Imorn bär det av till Åtvidaberg för att hälsa på mormor och resten av släkten där. Ska bl.a. fiskas lite kräftor.. Förutom det händer väl inte allt för mycket, bara umgås och käka en massa.. Hoppas det bjuds på massa onytigt godis och grejer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0