1:a december

Snacka om att tiden springer fram fort som sjutton.. Idag är det första december, vilket betyder att det var hela 6 månader sen vi tog studenten.. Vilket också betyder att jag har jobbat på ett och samma jobb i snart 6 månader.. Från början var det tänkt att bli cirkus 6-7 veckor.. De första dagarna var riktigt plågsamma.. Tiden gick långsamt och jag ville bara att de där 6-7 veckorna skulle vara över.. Men sen började jag komma in i det allt mer och lärde känna de andra bättre så då kändes det helt okej.. Och nu har jag jobbat där i ett halvår, det känns verkligen inte alls som så lång tid.. Läskigt hur snabbt tiden kan gå ibland..

Men som sagt, första december idag.. Endast 24 dagar kvar till julafton med julmat, julklappar, julgodis, Kalle Anka, familj och släkt. Men tomten får vi någ tyvärr klara oss utan.. Han har hoppat över vårat hus de senaste åren, så varför skulle han kika in till hos det här året.. Det är väl bara att inse att vi kanske är lite för stora för det nu.. 

Men endast 24 dagar kvar så måste jag snart ge mej ut för att leta upp de perfekta julklapparna.. Något som jag tyvärr är grymt dålig på.. Min fantasi är lika med noll, så det e svårt. Förhoppningsvis kan jag hitta något som faller folket i smaken.. Sen har jag ju faktiskt ett till stort problem, att skriva min egen önskelista.. Jag har typ ingen aning om vad jag skulle kunna tänkas önska mej.. Jag får sitta och klura på det ett tag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0