2/12

                                        Martin Stenmarck + Rock + Svenska = Skitbra


                                                             

Jag tyckte till en början att den kombinationen kanske inte lätt som den bästa.. Martin Stenmarck känns inte så värst rockig av sig, och dessutom är jag lite smått tveksam till rock på Svenksa.. Men sen hörde jag låten "som en sten" och mina förutfattade åsikter var nu som bortblåsta.. Inledningen med en massa snack är kanske inte så mycket att hurra för, och samma sak när det gäller inslagg mitt i låten med ytterliggare en massa snack. Men när han sjunger så är den ritkigt bra.. Resten av låtarna på skivan är tyvärr inte lika rockiga, men om jag får lyssna några gånger på dem så ska jag nog kunna acceptera dem också.. 

Förutom att lyssna på Martin Stenmarck har jag idag hunnit med att städa på mitt rum. Så nu blev mamma glad iaf, hon har tjatat och tjatat. Jag har tidigare inte kännt mig så motiverad för städning, men idag hade jag så pass mycket dötid så då kändes det helt okej att ta tag i det.. Sen har jag även suttit och letat fram lite bilder från studenten som vi ska föstora och ge till mormor i julklapp.. Tydligen var det det enda hon önskade sig i julklapp.. Det är dock inte det lättaste att hitta bra bilder. De finns ju en del kriterier bilden ska uppfylla. Först och främst ska jag se någorlunda normal ut, sen är det ju ett plus om jag skrattar och är glad. Och helst ska det inte vara en massa andra människor med på bilden, vilket kan vara lite småsvårt eftersom det var proppat med folk på skolgården. Förhoppningsvis kan jag hitta någon bild som uppfyller de där kriterierna någorlunda..  

                                                                                



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0