Att göra av med pengar

Dagen började med att fira marre-mask (maria) på hennes 17-årsdag. Av mig fick hon bl.a. en sladd så man kan koppla in ipoden till sin sterio, eftersom hon alltid snor min tog jag tillfället i akt att se till att hon fick en egen. Hoppas att den kommer till användning lika mycket som min har gjort..

Sen tog jag och pappa bilen till arninge för att se vad alla elektronikbutiker hade att erbjuda, PC-city hade en bärbar dator som föll mig i smaken, så den inhandlades och det är också den jag sitter vid nu.. Men någon kamera till bra pris fanns inte. Så vi körde vidare in till stan, pappa hade nämligen hört tallas om en butik som heter "kameradoktorn" och de skulle tydligen ha ett bra erbjudane på just den kameran jag hade spanat in. Så det blev min första tur i stan med bilen. Det var lite svettigt och läskigt, bilarna kom ju från alla håll och kanter. Men det gick bra, och pappa hittade ju där så det var inga problem. Men parkeringen blev ingen rolig historia, svindyrt. Tror att det gick på 10 spänn för 13 minuter, så det är inget ställe man parkerar på om man ska på en riktig shoppingrunda. Som tur var så var det värt det, vi hittade butiken och allt gick som det skulle där. Så nu är jag en kamera rikare, en Nikon D80. Som jag har längtat. Men än så länge fattar jag inte mycket, det är en hel del bruksanvisningar jag måste läsa i nu.

Det var allt för idag, det skulle inte förvåna mej om mer info om mina nyinköpa prylar kommer dyka upp i kommande inlägg. God natt! Nu ska jag läsa expressen, eller kankse någon rolig bruksanvisning.

Kommentarer
Postat av: Ida

Roligt :D

2007-12-28 @ 10:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0