Lucia

Som jag trodde så kom man inte undan luciafirandet även fast man har slutat skolan. Men därimot så slapp jag sjunga den där pepparkakssången. Jag vägrade helt enkelt.. Det var lite spridda ansträngningar gällande utklädnaden, vi hade en Tomte och en Lucia. Resten var vardagsklädda.. Lucians fina klänning var hemmagjord med en massa påsar.. Påhittigt och skoj..

                                         
            
Jag fick igår höra den dåliga nyheten att min dator är riktigt risig för tillfället.. Till en början trodde vi att det skulle funka att bara ominstallera allt, men det ser tyvärr mycket sämre ut.. Så det återstår att se om den går att fixa, och i såna fall när den är fixad.. Jag känner mej oerhört naken utan min dator, det är ju en vana att kunna gå och sätta sig vid datorn när jag kommer hem från jobbet, och sen kunna sitta där hur länge jag vill utan att behöva bråka med någon annan. Men nu när hela familjen (eller vi kan nog räkna bort mamma, hon använder typ datorn när räkningarna ska betalas, inte mer) ska sammsas om en dator måste man hitta små luckor för att kunna få sitt databehov stillat.

Well well, är väl ingen idé att hänga läpp över datorn, det är inte mycket jag kan göra åt det i nuläget. Jag får istället fokusera på att den snart är jul.. Dock måste jag inhandla julklappar tror jag?! Jag vet fasen inte längre, mamma och pappa säger att de inte vill ha några julklappar, konstiga människor det där.. På ett sätt känns det skönt att slippa köpa julklappar, eftersom jag är så himla dålig på det. Men samtidigt känns det oerhört tråkigt att de ska sitta där utan klappar.. Om jag springer på något klockrent till dem på lördag när jag ska ut i julruschen så köper jag ju givetvis det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0