För vi har tagit studenten, fy fan vad vi é bra! :)

Det tar som sjutton på krafterna att ta studenten.. Jag har inte orkat med ett inlägg tidigare på grund av brist på energi! Men nu så, nu e jag med i leken igen..


image40

Och typ så här glad var jag när jag var ute i vimlet :)

Dagen började med att jag gick upp cirkus 6.40 för att käka, fixa till mej och allt sånt där.. Sen bar det av hem til Ida för lite champagnefrukost och jordgubbar med glass :) smaskigt värre! Riktigt sommrigt kändes det.. Efter det bli vi skjutsade i raggarbil ner till centrum.. Skit coolt! :) Blev dock lite trångt, men det funkade.



Kl 10.00 var det dags för fotografering. Man hade ju lite ångest, jag blir i princip alltid dålig på kort. Så jag håller tummarna för att jag blev någorlunda ok. Men det återstår väl att se. Har ingen aning om när vi kommer få katalogen. Men det lär väl dröja som vanligt.

Sen vare dags för lunchen som ägde rum i idrottshallen. Det var någonting med hela lunchen som gjorde mej seg och jag tappade den där spänningen inför utspringet. Vet inte varför.. Var väl för mycket skit i all väntan. En massa tal som hölls och lärarna hade gjort en show. Egentligen så var det ju bra grejer, men man ville inte dra ut på det längre. Man ville bara ut i friheten. Maten var väl inte heller mycket att hänga i gran. När lunchen väl var slut skulle vi till teatern och lyssna på massa kloka och trista ord som lärarna hade att komma med. Och lite trumpetspelande och så. Fan vad tiden gick sakta då!

Slutligen var det iaf dags att gå upp till tredje våningen och placera sig i fönstrena. Kollade ut och såg familjen stå där ute med plakatet :) Sen skulle lärarna säga ett sista hej då till alla. Vissa grät andra inte. Jag var inte inblandad i den gråtande skaran. Jag kände mej bara förväntansfull och glad i det läget.. Precis som jag hade trott fick vi springa ut sist. Men det spelade inte så stor roll egentligen.. När jag kom ut hängdes en massa saker runt min hals. Blev riktgit tungt. Det blixtrade från alla håll och kanter. Nu hoppas jag bara på att några av de bilderna blidde bra...

Sen var det bara att ge sig av mot flaket som Idas pappa hade fixat :) Var en jäkla tur att han gjorde det, annars hade det nog inte blivit något flak för oss. Flak med öl och cider lastades på. Ont anande om vad jag skulle gå till mötes under våran färd. Som satan vad blöt man blev, helt täckt av öl och cider. Luktade peck gjorde man när man kom hem. Usch! Det var bara att slänga sig i duschen på en gång.. Jag hade verkligen inte förväntat mej att bli så himla blöt. Och speciellt inte att det var personerna på ens eget flak som blötte ner en. I vanliga fall är det ju andra flak som kastar grejer på en. Men icke sa nicke! Men det var nice. Bra drag iaf :)



             

             

   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0