Midsommar

I går var det ju som sagt midsommarafton, detta firades hemma hos Ida som var den gästvänliga av oss. Större delen av kvällen gick ut på att snacka massa gojja, käka alldeles för mycket och spela kubb. Alltså en härlig kväll :)

Vi åkte och shoppade maten på ICA relativt tidigt på dagen eftersom även de som jobbar på ICA vill fira midsommar. De inhandlades mat, mycket läsk och alldeles för mycket godis om du frågar Ida. Oturligt nog så var det inte bara för mycket godis, det var dessutom fel sorts godis. Dumt misstag av oss, vi borde sökt efter lite nappar och liknande godis. Vi får bättras oss till nästa gång.. Hoppas att något var ätligt iaf.

Ida och Hanna gjorde sitt bästa för att få över så mycket folk som möjligt till deras ge-blod-sida. Vet dock inte hur bra de lyckades. Hanna har väl inte den bästa övertalningsförmågan då hon sitter och leker med sin dricka och säger att det är blod som hon vill att vi ska dricka. Vart jag står i den här frågan e dock lite oklart för tillfället, jag kan iaf meddela att jag inte är helt anti. Men inte heller superpositiv. Vi får helt enkelt se hur det utvecklas. Kankse e dags "to face my fears".

På kvällen efter maten var det dags för lite utomhusaktivitet, det blev som sagt kubb. Var ett bra tag sen jag spelade det, så det var sköj. Skedde dock en lite läskig sak under spelets gång. Rätt som det är när vi står där och spelar dyker en stor, hattklädd snubbe upp från ingenstans. Helt plötsligt står han bara några meter från oss och tittar. Superläskigt när man inte märkte att han kom. Han verkade även smått förvirrad, på frågorna "vem är du?" och "vad gör du här?" svarade han "Jag vet inte". Det hade kännts bra att haft Penny hemma vid det tillfället. Men som tur var försvann han ganska snabbt.

För att sammanfatta kvällen kan jag iaf säga att vi hade det trevligt :) Eller jag kan ju inte tala för alla, man vet ju aldrig med folket. :P Men jag hade iaf trevlans..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0