Varmt, riktigt varmt

Ja, nu har det varit sånt här härligt varmt väder i lite mer än 1 vecka.. Man undrar ju hur länge det ska hålla i sig. Vore ju nice om det var så här ett tag till. Men samtidigt som det är riktigt härligt med värmen så kan den vara lite jobbig. T.ex. att jag inte på något sätt kan få mitt rum någorlunda svalt. Det känns bara varmt och instängt. Och att försöka sova i ett kvavt rum är inte heller alltid så lätt.. Men man får ju inte klaga när solen för en gångs skull tittar fram..

Imorn ska jag till jobbet igen. Känner verkligen inte för det. Egentligen ska jag väl vara glad att jag har fått ett jobb över sommaren.. Det brukar inte alltid vara så lätt att få.. Men just nu känner jag bara att jag vill vara hemma och ta det lungt. Men nu har man ju sagt att man ska jobba, så då är det bara att ta sig i kragen och gå dit. Jag har iaf sett till att jag är ledig hela vecka 25. :) Hoppas att det är lika fint väder då.. Sen får jag dessutom ta ledigt någon dag då och då. Så det är ju nice iaf..

Det som nästan känns mest surt med att jobba är att så myclet pengar försvinner till skatten. För varje hundring jag arbetar in tar de ca 30 spänn. och det blir riktigt mycket i längden. Men samtidigt så vet ju jag att det inte skulle funka om folk inte betalade skatt. Hur skulle Sverige se ut då lixom? Trots att jag vet detta så känns det ändå irriterande när jag ser "mina" pengar försvinna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0