Det är läskigt men mycket sant....

Det är faktiskt imorgon jag tar studenten :) Nu har man verkligen kämpat i 3 år.. Känns därimot inte som så lång tid. Känns inte som att det var alls lång tid sen man satt där i teatern och hörde sitt namn ropas upp till Sp1d.. och det var ändå dryg 3 år sen.. Tiden går fort när man har roligt som man brukar säga.. Även de sista månaderna har gått enormt fort, man förstår lixom inte att snart smäller det.. Det är så overkligt på något sätt, men ändå så verkligt.. Tror inte att jag kommer förstå det helt förns på lördag morgon när man vaknar upp, då kommer det vara på riktigt..

Det är skönt att man är ledig så här dagen innan, så att man fixa och dona inför imorn.. Iofs så är det ju mestadels mamma och pappa som fixar.. Men man vet ju aldrig, de kan ju behöva lite hjälp.. Mamma verkar vara smått sönderstressad.. Jag tror inte att jag riktgit förstår hur mycket det är hon ska fixa.. För jag kan inte tänka mej att det är så himla mycket att göra.. men tydligen är det massvis!?

Just nu är de nere i lokalen och dukar och grejar, det gäller att börja i tid.. De har även varit och handlat de sista sakerna, som mat och sådant tjafs som inte kan köpas allt för tidigt.. Som tur var så kommer mormor imorn och hjälper till lite med förberedelserna..

Jag själv känner mej inte så värst stressad.. Jag har i princip bara två saker att göra idag.. och det ä att bestämma om jag ska ha mitt svarta linne eller vita t-shirt under kavajen.. Iofs är det ett stort projekt för mig eftersom jag ibland kan ha oerhörd beslutsångest.. Så jag lär ju testa hela outfiten typ 100 ggr och sedan kanske komma fram till vilken jag ska välja.. Men om jag inte har kommit fram till något då så kommer jag antingen lotta eller fråga mamma om råd :P
Andra grejen jag ska göra är att packa min lilla påse med extrakläder som man kan ha på flaket så mina fina studentkläder slipper bli alldeles äckliga av ägg och öl. Vet inte riktigt om jag ska sattsa på vitt då också, eller bara ta någon skittröja?!

Spännande, spännande det här alltså :)
 
Jag ska förska mej på ett inlägg om gubbskivan idag också.. Men det får bli lite senare.. Då kanske jag har fått tag på några bilder därifrån.. Katta har nämligen fått sig en cool rosa digitalkamera.. Så självklart togs det en del bilder som kunde föreviga denna kväll :)


image28I morgon tar jag studenten :) image28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0