En "kort" helg

Det är nästan så att man har gått och blivit lite bortskämd med långa helger.. De senaste helgerna har man ju varit ledig typ på fredagen eller måndagen också.. Så denna helg känns väldigt kort, men det gör ju egentligen inte så mycket.. Vi har ju ändå inga riktiga skoldagar kvar.. Nu är det ju bara väntan inför studenten.

I går morse vaknade jag upp och kände "fan, det skulle ju vara nice att städa rummet".. Sagt och gjort, trotts att det var skitbra väder ute bestämde jag mej för att stanna inne och fina till mitt rum lite.. Jag slet i flera timmar, rensade lådorm bokhyllor, garderoben och allt möjligt.. Var ju dammit som sjutton på vissa ställen asså.. Tur att man inte är dammalergiker.. Det som kändes bäst var ju att man kunde städa undan alla böcker och papper som har med skolan att göra.. Innan har jag inte vågat slänga nåt för man vet ju aldrig om man kan tänkas behöva det på någon lektion.. Men nu vet jag att det bara är att slänga allt.. Jag kommer aldrig någonsin igen behöva dessa papper och böcker :) Jag är iaf väldigt nöjd med städningen, rummet ser renare ut än vad det har gjort på riktigt länge.. Jag har även fixat en fin plats i bokhyllan till diplomet från Rotary.. Ser riktigt proffsigt ut måste jag säga..

Sen på kvällen drog jag och Ida till stan för att gå på bio. För en gångs skull tyckte vi att vi kunde skita i att ha så där överdrivet stor marginal tidsmässigt.. Vi såg till att ta ett tåg så att vi skulle slippa och vänat i typ 1 timme.. Men det var väl lite dumt gjort, tåget vi åkte stod typ stilla i 10 minuter.. Så fasen vad vi fick springa sen asså.. Jag var helt slut.. Konditionen har iaf inte förbättrats något märkvärt sen jag började gå på gym.. Tyvärr! Det hela slutade iaf lyckligt, vi hann i tid till filmen, enda minuset var väl att vi skippade popcornen för att vi inte trodde att vi skulel hinna det.. men eftersom reklamen var så lång hade vi kunnat gått och köpt popcorn 3 ggr utan några som helst problem.. Sen på hemvägen shoppade vi i vinst-varje-gång-maskinen.. Lite chips satt verkligen perfus då.. Ida hade ju turen att få-2-betala-för-1.. Men jag tror på att det berodde på att hon var väl våldsam där ett tag :P

Idag var det träninsgdags igen, som det är typ varje söndag.. Fast tyvärr kommer dte inte kunna bli så under sommaren eftersom de har stängt på söndagar då :( I fredags hade jag och Ida bokat ett träningspass med instruktör till idag.. Så vi fick hjälp med lite nya maskiner.. Vilket känns väldigt skoj, kul med lite förändring. Så nu ett tag fram över kommer man vara lite mer taggad för att träna..

Det var väl i princip så min sista helg innan studenten såg ut.. :) Imorn är det i princip bara att lämna tillbaka skåpsnyckeln (vilket kommer göra mej 100 spänn rikare). Plus lite betygsnack.. Vilket är riktigt spännande måste jag säga.. 

Inte långt kvar nu..

 image215 dagar kvar till studenten :) image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0