Gubbskiva på tegel

Som sagt var det gubbskiva på tegel.. Var väl inte så där överdrivet taggad innan.. Men när vi kom dit och fick våran välkomstdrink så kändes det som att det nog kunde bli rätt skoj ändå.. Snodde en extra drink eftersom de var så goda :) Jag undrar vad de blandat i? smakade nästan som saft eller nåt sånt..

Vi satte oss till bords och allt började.. Det var stor rivalitet mellan några av klassborden, jag kan ju säga att vårat bord var i högsta grad inblandat. Dock var inte jag med i deras så kallade ramsor. Men det var skoj att se :P Vi sjöng några sånger och väntade på förrätten.. jag tyckte att den var aningen seg, men det kan man iofs förstå när man ska fixa mat till typ 160 pers.. När den väl dök upp så var den iaf väldigt god :) Förutom kaninmaten (såg iaf ut som maskrosblad :P)..

Sen hölls det tal med jämna mellanrum, folk som ville tacka sina underbara klasser och lärare, och gärna tracka ner de andra klasserna i slutet av talet..
 
Slutligen dök maten upp, dock hann potatisen bli kall innan man fick kycklingen eftersom potatisen typ delades ut 15 minuter förre kycklingen. Möjligtvis inte den smartaste lösningen.. Servetörerna var ju inte heller så mkt att hänga i gran, det tog typ 30-40 minuter innan malin fick vattnet hon bad om. Och hanna fick över huvudtaget inte nåt käk.. Dåligt dåligt..

Sen var det ju dags för överraskningen som alla i princip redan hade listat ut, lärarna skulle spela lite låtar.. :) Skolan har nämligen ett eget band, som heter "the teachers".. Väldigt påhittigt namn :P Det var iaf najs med lite livemusik.. Folk hoppade upp på dansgolvet och dansade loss ordentligt, dock inte jag.. Dans är inte riktgit min grej, jag sitter hellre och glor när de andra dansar.. Det kan vara mycket underhållande, vissa kan ju verkligen inte dansa, så jag skulle nog inte behöva känna mej som den enda utan taktkänsla om jag skulle dansa lite.. Men jag skulle ändå känna mej malplacerad och illa tillmods.. så jag står gärna över.. Sen tog tyvärr Dj-n över och musiken blev SKIIIT!

Så i slutändan var det lyckat :) Speciellt under middagen om man skulle fråga mej.. Sen var man ju lite smått uttråkad.. Jag skyller delar av det på musiken som spelas, sen tror jag inte att sånt där är min grej egentligen..

Här ned kommer lite bilder.. Dessa är då snodda från Katta.. Hoppas på att det är okej.. För bilder livar alltid upp lite extra i bloggen tycker jag.. Tyvärr så använder jag mej inte så mycket av bilder i vanliga fall :(


   


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0