Ständigt 2:a

Idag hade vi den hemska företagspresentationen inför massa viktigt folk.. Gillar inte redovisningar överhuvudtaget. Och att det sitter massa folk som verkligen granskar minsta lilla sak gör ju inte saken bättre.. Men tycker ändå att det gick helt okej för oss. Var iaf skönt att vi var först ut, då har man ingen man behöver jämföra sig med. Så sen kunde vi helt lungt sitta och lyssna och granska de andra presentationerna.. 

I samband med detta skulle vinnarna av stipendiet utses.. Jag hade nog aldrig siktat in mej på vinst. men visst hade det varit trevligt.. 7000 spänn till oss i företaget hade ju inte varit helt fel.. Men som sagt fick vi nöja oss med en 2:a plats och 3000 kr.. Det är ju inte fy skam det heller :) Så jag är helnöjd.. Dessutom kommer vi som tävlade om stipendiet bli bjudna på Lunch på fredag av de som håller i utdelandet av stipendiet.. Så det ska bli gott.. Gratis resturangbesök är ju inte helt fel..:) 

När jag kom hem idag så låg det för en gång skull ett brev till mej på bordet.. Det var från Nära assistans,där jag skulle fylla i något slags kontrakt inför sommarjobbet.. Artbetstider är fortfarande väldigt ludigt, kommer bero lite på hur mycket det finns att göra.. Men det kan faktiskt vara skönt att inte jobba 9 till 5 varje dag.. Det känns som att de flesta precis som jag fått ett sommarjobb till slut.. Lixom glidit in lite snyggt på en räkmacka.. ¨Sånt är nice, när man själv sliper anstränga sig allt för mycket.. :P

Dagarna går fort och nu är det bara...   


                                                 image179 dagar kvar till studenten :) image18

Jag vet egentligen inte vad svenska flaggan har med studenten att göra.. Men det e tydligen poppis just till studenttider.. Och ja varför inte.. Den gör sig ju rätt så bra där med sina relativt färgglada färger.. 



Kommentarer
Postat av: Katta

"student of sweden"
heey ingen meddelade mig om att vi kom tvåa :O
fick reda på det av biggan som ivrigt ringde mig..

2007-05-23 @ 23:36:25
Postat av: Ida

Så går det när VD:n går hem..

2007-05-25 @ 19:49:05
URL: http://idatyra.blogg.se
Postat av: Katta

men det var ju inget mer i skolan för mig den dagen :)
bara ni som stannade å lyssnade på sista presentationen som vi kom försent till!

2007-05-25 @ 23:55:53
URL: http://dishearten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0