Ingen sovmorgon idag inte..

Den här dagen böjrade lite extra tidigt, vi skulle ha hjärt-och-lugnräddnings kurs. Så det var bara att gå upp i ottan. Eller de flesta vanliga arbetarna tycker väl inte att det är mycket att skrika för.. Men för mig var det länge sen jag gick upp 6.35.. Samtidigt som jag var tvungen att gå upp så tidigt fick jag och mamma bråka om toaletten, blir alltid så körigt när flera ska gå upp tidigt.. Hon var så där överdrivet hurtig (tycker jag, som fortfarande inte var vid medvetande) så jag var lixom tvungen att hänga på i hurtigheten. Så kl 07.10 var jag färdig, och jag skulle inte vara på jobbet förns 8.00. Så då hade jag lite dötid som jag bara satt av i köket.. Men hade jag fått göra allt i min vanliga takt hade jag blivit färdig tidigast 7.30..

När jag satt där på HLR-kursen och kollade på ett informationsband så kändes det lite som att vara tillbax i skolbänken.. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om dne känslan, jag har nog lagt skolan bakom mej ett tag nu. Precis när jag började jobba här så kändes det mycket softare om jag hade fått gå till skolan, men nu har jag kommit in i det och då känns det inte lika jobbigt länge.. Kursen var iaf bra, man har ju gjort den 1 gång för länge sen. Men man kommer ju inte ihåg mycket av det.. Så det är ju bra om man går en sån här kurs lite då och då.. Fast jag hoppas ju givetvis att jag aldrig behöver använda mina kunskaper om HLR. 

Vattnet stängdes av här för ett tag sen, så jag fick käka lunch utan något alls att dricka.. Det var ju mindre skoj.. Jag måste verkligen ha någonting att dricka när jag käkar mat. Men det fanns ju inte så mycket jag kunde göra.. Iofs så kunde jag ju ha gått till LIDL och köpt en cola eller nåt.. Men det är jag alldeles för lat för, även fast det bara är typ 100 meter dit.. :P 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0