Snö

När jag vaknade upp imorse och kollade ut genom fönsret så såg jag att SMHI för en gångs skulle hade haft rätt. Det händer ju inte allt för ofta.. Det var snön som hade tittat fram för första gången den här vintern..  Efter att ha läst ett gäng bloggar så insåg jag att jag inte var ensam om att ha noterat snön, för in princip varenda kotte hade skrivit ett litet snöinlägg.. Det verkar lite som att vi svenskar är smått besatta av snön.. Visst blir man lite smålyrisk, men man vet ju att snön kommer smälta bort i ett naffs tyvärr, och bara lämna en massa slask kvar.. När snön kommer för att stanna, då kan jag tycka om snön, inte annars..

image67  image66  image68
                                                               Snön börjar redan försvinna :(

Förutom att kolla lite på snön idag så blir det nog ett bad för mig, och städa lite på rummet, damma av min svarta bokhylla som är expert  på att dra åt sig damm.. Det ska man verkligen tänka på när man köper möbler. Mamma förvarnade mej om att det skulle bli riktigt dammigt, men jag trodde henne inte riktigt.. Men det är lätt att vara efterklok, jag får helt enkelt damma lite oftare än 2 ggr om året nu :P


Kommentarer
Postat av: Ida

Bilder :) Trevligt!

Vad händer ikväll då?

2007-11-03 @ 14:46:59
URL: http://idatyra.blogg.se
Postat av: Malin

Ja, jag tyckte att den kunde behövas lite bilder.. Även om de kanske inte är de roligaste..

Ikväll blir det tydligen bio :) Nice

2007-11-03 @ 15:24:44
URL: http://malinbjorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0