Ganska seg dag, så jag ska nog vattna blommorna

Nu har blogg.se tydligen fått för sig att man inte ska kunna söka efter medlemmar för tillfället.. Det är väl någon uppdatering de håller på med.. Men man blir ju lite besviken, för vad ska jag då göra på lunchen förutom att skriva ett inlägg här och läsa de få bloggarna jag kan adressen till?!

Jag känner att den här dagen är ganska händelselös, jag försöker komma på en massa smågrejer jag kan sysselsätta mig med.. Men ibland sitter jag smått sysslolös, och att svara i telefonen hinner jag inte med.. Det är nämligen så att en av de andra här på jobbet i princip alltid hinner före mej.. Det är ju i huvudsak min arbetsuppgift, men de andra kan också svara.. Det e iofs rätt så skönt att slippa svara i telefonen, man vet ju aldrig vad det kan ringa för jobbig människa..Det är iaf tur att tur att man kan lyssna på radio på datorn.. Så slipper det vara så oerhört tyst och tråkigt.. Den senaste tiden har det blivit mycket rockklassiker istället för mix megapol.. Låtarna på rockklassiker är så många ggr bättre än de uttjatade låtarna på mix megapol och andra liknande kanaler.. Men därimot är radiopratarna inte alls på samma nivå.. Mix megapols radiopratare kan ha riktigt roliga diskussioner som man inte kan slita sig ifrån.. Medans rockklassiker är lite småtråkiga.. Det skulle vara alldeles utmärkt om man kunde ta det bästa från båda kanalerna..

Nä nu ser jag att jag måste vattna mina blommor, de ser lite småhängiga ut. Men än så länge har det överlevt de 4 månaderna jag har haft hand om dem.. Fast jag har verkligen inga gröna fingrar, jag vet inte alls hur mycket vatten det kan behövas.. Det varierar från vecka till vecka hur mycket vatten de får.. Det beror oftast på hur mcyket annat jag har att göra.. Har jag som idag inte mycket att göra blir det gärna att jag går och vattnar dem bara för att ha något att göra..

Nu ska jag plocka fram vattenkannan. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0