Hobbys

Nu sitter jag här igen, ytterliggare en lunch.. Har egentligen inte mycket att dela med mej av idag.. Men bara för att inte komma ur mitt mönster att skriva varje dag slänger jag in ett litet inlägg.. Om jag någon dag av någon andledning skulle skippa ett inlägg skulle det nog lätt bli att jag skipper det nästa dag och nästa dag och nästa dag.. Så får att försäkra mej om att hålla bloggen vid liv kan det ibland bli lite såna här innehållslösa inlägg..

Direkt efter jobbet idag ska jag en sväng förbi centrum för att inhandla lite tyg som jag ska fodra min väska med.. Jag har nämligen fått en ny hobby för tillfället.. Något som man ofta kopplar samman med sin gamla mormor eller farmor, nämligen virka och sticka.. Jag har länge kännt att jag måste ha någonting annat att göra på kvällarna förutom att titta på tv.. Så nu har jag det, har hunnit med att göra en mössa, som blev helt okej.. Eller jag tycker att den blev rätt så bra faktiskt.. Det e bara det att jag inte passar så himlans bra i mössa.. Mitt nuvarande projekt är som sagt en väska.. Den ska bara fodras, sys ihop och göras ett axelband.. Sen e det färdig..  Jag får se vad det blir här näst, vantar skulle ju passa.. Men jag vet inte riktigt hur man gör såna.. Så jag får nog vänta tills jag träffar mormor, hon borde vet hur man gör.. Hon e typ mästare på att sticka och virka..

Två andra saker jag skulle vilja syselsätta mej med på min dötid är att lära mig spela gitarr och gå någon slags kurs där man lär sig att tillverka silversmycken.. Det ska absolut inte vara något liknande som vi hade som UF-företag, inte pärlor och sånt jocks.. Utan enkla silversaker..  Har hört att det ska finnas en sån kurs här i Vallentuna.. Jag ska nog kolla upp det där lite noggrannare nån gång.. Får se när, jag e rätt så dålig på att ta tag i saker ibland..

Nä nu ska jag snart återgå till jobbet, ser ut som att jag kommer att få tömma den äckliga papperskorgen med alla matrester eftersom städerskan inte verkar vilja komma idag.. Det e verkligen äckliga de där matresterna, det kommer lixom varma ånger och luktar peck..  :(

Kommentarer
Postat av: Katta

virka och sticka xD hahaha!

2007-10-17 @ 13:51:17
URL: http://dishearten.blogg.se
Postat av: Ida

Måste få se dessa spännande skapelser!!

2007-10-17 @ 15:56:39
URL: http://idatyra.blogg.se
Postat av: Malin

Självklart ska du få se dem :) Men jag tror att du redan har sett mössan faktiskt.. Jag hade på mej den när vi var ute på promenix och drack varm choklad om jag inte minns fel.. Men du kankse inte tänkte på det då.

2007-10-18 @ 09:35:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Ida

Joo.. var helt säker på att den var köpt! Shit vilka dolda talanger du har! När får man se väskan då? Är den klar?

2007-10-18 @ 11:12:56
URL: http://idatyra.blogg.se
Postat av: Malin

Ja, nån talang ska man ju ;) Jag tror att det ligger i släkten lite granna.. Väskan e inte riktigt klar än.. Har lite smågrejer kvar att göra.. Den borde vara färdig om några dagar skulle jag tro..

2007-10-18 @ 12:28:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0