Löning

Löning i dag för min del :) Av någon andledning får man lön den 26:e om man jobbar inom vården. Inte för att jag jobbar inom vården på så sätt, men företaget håller ju på med vård. Jag hade ingen aning om det här förns de berättade det för mig föra månaden.. Det är ju inte så att jag går in på en gång och kollar så att min lön har kommit in som den ska.. Jag brukar kolla upp det efter några dagar, och då brukar jag se att den finns där, så då tänker jag ju inte på vilket datum man har fått den..

Det är ju grymt surt att så pass mycket pengar försvinner i skatt, men det har jag börjat acceptera nu. Så nu när det äntligen har sjunkit in kommer ytterliggare än utgift, nämligen att betala en slant till mamma och pappa :( Då blir man ju ännu mer pank, för så mycket tjänar man ju inte när man inte jobbar heltid.. Jag vill ju kunna spara en slant och unna mig lite kläder och prylar, men jag känner att det inte riktigt går ihop sig som jag skulle vilja.. Men men, nu har jag ju faktiskt börjat jobba 1 timme länge om dagarna, så det kommer väl förhoppningsvis visa sig när nästa lön kommer i November..

Tanken är att jag imorn ska förstöra lite av lönen i Täby.. Jag e ute efter någon riktigt mysig tröja, gärna stickad :) Finns oerhört mycket fina såna den här hösten, men de kostar ju en slant också.. Så jag blir ju lite kluven, lite småsnål e man ju.. Men nåt kul ska man väl förhoppningsvis hitta.

Nu ska jag nog föra över en slant till mammas och pappas konto.. De började tjata redan igår.


                                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0