Lunchrast

Jag tänkte att Ida kunde behöva ett till inlägg att läsa, så hon har någonting att göra mellan allt pappersarbete. Så det kanske får bli som en vana att skriva ett litet inlägg på lunchen, för Ida skulle lixom ;)

Nu sitter jag här på lunchrasten och surfar lite.. Min lunch är 30 minuter, men jag käkar på cirkus 15 - 20 minuter.. så då får jag ju lite tid över för sånt här :) Om jag vill skulle jag kunna ta upp till en timmes lunch, men det skulle jag förlora en massa pengar på.. 1000 spänn i månaden om jag inte har räknat fel.. Och det är ju inte småpotatis det..

På väg till jobbet träffade jag på en liten pojke på cirka 3 år som hade hittat något intressant litet bär som han gärna ville visa för mej.. Så det var bara att titta på hans röda lite bär eller vad det var.. Och beröma honom för att han hade hittat en sån fin sak ;) Sen sprang han till sin pappa och sa att jag var jättesnäll :P Haha.. och det kändes ju bra att höra, även fast det var från en 3-åring..

Det är en liten speciell dag idag, nämligen kanelbullens dag.. Det kanske inte är en alltför känd dag.. Men det är en bra dag för de som vet om.. Och eftersom våran chef e så schysst hade hon köpt en var sin stor kanelbulle till oss :) Det var riktigt smaskigt..



'
Som sagt så är det Rombo marknad idag.. :) Även fast det treligtvis inte kommer bli så mkt shoppande för min del så är det ändå kul att gå och kolla lite.. Nåt spännande kankse man hittar.. Turligt nog kunde Hanna fixa bil, så vi slipper åka komunalt.. Känns rätt krångligt att ta sig fdit ut med buss.. Plus att de troligtvis skulle vara proppfulla på hemvägen.. Jag håller tummarna för att det inte är allt för ont om parkeringar.. Och att det inte blir lika kårnglit som det blev förra året :P haha 

Nä, nu är lunchen slut, så nu ska jag återgå till mitt pappersarbete
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0