Måndag igen

Nu är det åter igen måndag och dags för 1 veckas slit.. Men som vädret är idag gör det mej ingenting att sitta inne.. Det är såna här dagar jag verkligen känner att det är tur att man inte är brevbärare, byggarbetare eller något annat jobb då man kan tvingas vistas ute oavsett vädret..

Min helg såg ut ungefär så här:

Lördag: Dagen började med att jag och mamma begav oss till täby.. Jag var på jakt efter en mysig stickad tjocktröja.. Så vi sprang runt i alla tänkbara affärer, men det var ont om såna tyvärr.. Om det fanns någon så var den alldeles för dyr.. Så tyvärr blev det ingen sådan för mig.. Men jag hittade lite andra saker. Bl.a en vinterjacka för endast 400 spänn.. Ett riktigt klipp. Sen hittade jag även en tjocktröja, inte en sådan jag hade tänkt mej. Men det blev bra ändå :)

När jag kom hem ifrån täby var det bara att slänga in alla kassar och sedan sticka iväg igen för att träffa folket vid sibylla.. Ida var ensam hemma, så då skulle vi passa på att laga lite mat, spela spel och kolla på Beck.. :) Det var ju inte helt fel..

Söndag: Då vaknade jag riktigt sent. Jag orkade aldrig riktigt gå upp, så jag bara somnade om hela tiden.. Jag fick lite dåligt samvete för att jag sov bort hela dagen och så var jag orolig att jag inte skulle kunna somna på kvällen sen.. Men som tur var så fick man dra tillbaka klockan 1 timme, då kändes det genast mycket bättre ;) Förutom att sova gjorde jag inte allt för mycket, jag gjorde väl de gamla vanliga söndasgtraditionerna, kolla på tv, bada och sitta vid datorn..

Nu måste jag återgå till jobbet, ska försöka fixa lite juletiketter till alla julklappar som ska skickas ut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0