Silversmide

Nu har jag kollat upp om det finns någon silversmide kurs här i närheten som man skulle kunna tänkas gå på.. Det var ovanligt lätt att hitta.. Jag trodde att jag skulle få googla på alla möjliga konstiga sökningar, men jag träffade rätt på en gång.. Så det var ju positivt.. Det hålls tydligen en kurs i gamla brabdstationen, som jag inte e säker på om jag vet vart det ligger.. Så länge jag kan minnas har brandstationen legat där den ligger i dag.. Men jag har mina aningar om vart det kan ligga.. Nästan för bra för att vara sant att det ska finnas en sådan kurs här i vallentuna.. Så självklart fanns det en hake, det var ju svindyrt.. Man måste typ vara rik eller bara allmänt korkad om man betalar 2050 kr för 6 tillfällen a´3 timmar.. Plus att man måste betala materialet.. Det känns verkligen inte värt det.. Så jag blev lite smått nedstämd där ett tag.. Men så visade det sig att en arbetskamrat går samma sorts kurs i Uppsala, och där betalade man bara 1000 spänn för 10 tillfällen á 3 timmar.. Lite skillnad.. Så vem vet, till våren kanske jag sattsar på det..

Jag tror att jag har lite förkärlek till att skapa saker. Jag har nog alltid varit lite så.. Jag hade min period i 8:an -9:an när jag jämt satt och broderade.. Och om jag får säga det själv så blev jag rätt så duktig mot slutet.. Men sen efter en intensiv period så tröttnade jag lite och la skapandet på hyllan.. Samma sak var det när vi tillverkade smycken, i början var det superkul men nu mår jag dåligt bara jag tänker på pällor.. Jag tror att det vore hälsosammare för mig om jag inte gick in så intensivt i allt sånt där, utan tog det i lite mer normal tackt. Men det verkar inte funka för mej.. När jag tycker något e skoj så kör jag på.. Det kan vara bra ibland, men dåligt ibland.. Så vi får väl se hur det blir i mitt nuvarande projekt, stickning&virkning.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0