Vintern e på ingång

Jag hatar att vakna upp på morgonen och känna hur satans kallt det är i rummet.. Det är ju rena självplågeri att kliva upp ur sängen då.. Man vill bara ligga kvar där under det varma täcket och somna om.. Men det är ingen idé att ens tänka i de banorna, det e lika bra att gå upp på en gång.. Annars blir det bara värre.. Jag är faktiskt ganska duktig på att gå upp på en gång, jag e för rädd att somna om och försova mig..

Det jag egentligen ville komma fram till var att det är så nedrans kallt nu för tiden, vintern börjar närma sig.. Termometern stod nästan på nollan när jag gick till jobbet, och jag börjar ändå jobba kl 9. Jag känner att jag snart måste inverstera i lite varma vinterkläder, te.x en ny jacka.. Eller så får jag ta fram fjolårets, men det är ju inte lika skoj.. Det positiva med kylan är att jag får användning av min egenstickade&virkade mössa som jag nyligen blev färdig med.. Den blev inte så tokig för att vara min första mössa.. De senaste dagarna har det snackats en hel del om att snön e på g hit.. Jag hoppas att det bara e en massa struntprat.. Det är inte det att jag inte tycker om snö, snö e helt okej och kan till och med vara lite mysigt ibland.. Men då måste det vara minusgrader ute så att det inte blir en massa slask.. I och med att det bara e oktober så vet man ju att temperaturen kommer växla ganska duktigt mellan plus och minusgrader..



Mina inlägg blir ju alltid bildlösa, och även fast jag inte har en "riktigt" bild (foto) så tror jag ändå att den här fina snögubben piggar upp inlägget en gnutta iaf..

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja nu börjar det bli kallt minus 3 imorse när vi var ute!

2007-10-11 @ 13:05:40
URL: http://idatyra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0