Funderingar

Vi har precis haft besök av lite släktingar.. Då bland annat mina kusiner på 6 och 8 år.. Man e ju lite smått avis på den där bekymmerslösa åldern.. Jocke som är 6 år blir helt förstörd för att det inte finns något att leka med.. Så han gråter och tjurar.. Ganska små problem de lever med.. Själv måste man fundera och tänka en massa på vad man ska pyssla med i resten av livet.. Denise på 8 har dock inte samma problem som mej.. Hon hade typ 8-10 olika saker hon vill bli när hon blir stor.. Då bland annat läkare, sjuksjöterska, massör, punkare (kanske inte till yrke.. men ändå), veterinär och artist.. Sen hade hon en massa annat som jag inte riktigt hängde med på.. Tänk om jag själv hade så många alternativ som är lockande..  

Jag har en känsla av att det kommer ta många timmar innan jag har kommit fram till vad jag ska bli.. Jag har nog snarare kommit på vad jag inte ska bli.. Och det är KONTORSNISSE, det är inte så att jag avskyr det som pessten.. Det är helt okej för tillfället.. Men jag tror inte att jag vill ägna resterande 45 år till att hålla på med papper.. Jag vill ha lite mer varierande arbete, lite större spelrum, lite fart och fläkt, lite mer kreativitet.. Ja, det e väl i princip så långt jag har kommit i mitt funderande.. Så man skulle väl kunna säga att jag i princip står på ruta 1..  



                                 image63
                                    En vecka till på detta bekymmersfria ställe skulle ju inte sitta fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0