jehovas vittnen.. Tror jag..

I morse, si så där runt 11-tiden ringer det på dörren.. jag blir väldigt fundersam, vem det kan vara som ringer på så "tidigt"?.. Aftonbladetsnubben som kommer och stör och vill sälja aftonbladet har inte varit hemma hos oss på länge (tack och lov), och han brukar dessutom komma på söndagar.. Så han borde det ju inte vara.. Jag öppnar iaf dörren, iförd pyjamas.. Där står två "gummor" som presenterar sig som syster blabla bla och syster blabla bla.. De ser att jag står i pyjamas och ursäktar sig för att de har kommit så tidigt och stört i min skönhetssömn.. De ger mej ett litet häfte där de ställer sig frågan om det är gud som har straffat världen, eller om alla naturolyckor så som tsunamin är naturens eget "fel".. Jag vet inte riktigt vart de står i den frågan.. Det framgick aldrig, eller de nämnde inget.. Men hade jag läst häftet hade det nog framgåt.. Jag tog iaf emot häftet, stängde dörren och gick med bestämda steg till papperskorgen och slängde skiten.. Något som de inte verkade vilja dela med sig av var vartifrån de kommer, de tar tydligen det för vana att inte nämna det.. Så jag kan ju bara chansa på att det var Jehovas.. Pappa tyckte att jag skulle ha slängt igen dörren mitt framför näsan på dem.. För annars kommer de bara tillbax och trackar oss säger han :P men jag kan inte vara så elak känner jag.. Men jag håller ju tummarna för att de inte kommer tillbax och försöker värva mej.. Jag trivs bra med mitt liv nu och känner inte för att bli indragen i det där..

Kommentarer
Postat av: Ida

Tur att jag har klarat mig från såna där!

2007-09-30 @ 17:22:42
Postat av: Malin

Ja, du har ju inte heller så stort fan av sånt där jocks.. Men du har ju hundarna som skyddar er, de känner att dessa personer inte är att lita på, så då skäller de lite extra mycket ;)

2007-10-01 @ 17:48:26
Postat av: Ida

UPPDATERA!!!

2007-10-03 @ 08:40:50
URL: http://idatyra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0