Sockerberoende? Ja, skulle nog tror det.

Det är inte så svårt att konstatera att jag e sockerberoende.. Det e typ världens självklaraste sak.. Men jag vill ta mej ur den fällan. Det är inte så att jag vill bli värsta supernyttiga freaket.. Jag vill kunna klara en hel dag utan godis/kakor/glass utan att bli helt knäpp och klättra på väggarna.. Men det blir alltid att jag går och småäter lite varje kväll.. På dagarna när jag jobbar är det lugnt, då klarar jag mig prima.. Men så fort jag kommer innanför dörren hemma är det nästan så att jag hör allt socker ropa på mej ;) haha.. Gud vad sugen på godis jag blev nu då :P haha.. Får väl se om jag kan hålla mig ifrån det ikväll, eller om jag faller tillbax i gamla rutiner.. 



       

                                        Mmmmmmmm Marabou :) Finns inget godare än choklad.


Kommentarer
Postat av: Katta

jag äter godis både före, under och efter jobbet ^^
vi kanske måste ta in på avvänjningsklinik?

2007-09-26 @ 22:43:26
URL: http://dishearten.blogg.se
Postat av: Malin

Haha.. Ja det lutar nästan åt det ;) Frågan e bara om det finns ngåon sådan klinik för sockerberoende?!

2007-09-27 @ 11:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0