Fota i mörker

Som jag skrev igår skulle jag ut en sväng med kameran efter jobbet. Det gick väl så där, fick ju inte allt för mycket bra bilder om jag ska vara ärlig. Men någon accaptabel fanns det väl. Jag upptäckte hur pass svårt det är att fota när det är mörkt och kallt ute, en del misstag gjordes ju, men nu har man lärt sig det.

Misstag nr 1: Tummvantar! - Funkar inte, vilket jag förstod redan innan. Men jag tänkte att jag kunde köra utan vantar, men det blev väldigt kallt väldigt fort. Så jag pallade inte med allt för lång vistelse ute i kylan.
Misstag nr 2: Kameraväskan -  Inte den bästa, krångligt att plocka upp och lägga tillbax kameran. Bara allmänt dålig helt enkelt.
Misstag nr 3: Fokusering - Eller det kankse inte är ett misstag, det är nog mer ett faktum. Det är grymt svårt att fokusera på objektet när det är så pass mörkt ute, så större delen av bilderna blev ju lite småsuddiga.
Misstag nr 4: okunskap om att ta bilder i mörker - Vissa bilder blev supermörka, man såg typ en lite lampa längst bort i bakgrunden medans en annan bild kunde bli riktigt ljus. Med det är väl samma sak där som i misstag nr 3, det är helt enkelt någonting jag förhoppningsvis kommer lära mej med tiden.

Ja, det var väl de större misstagen jag gjorde, men förhoppningsvis har jag lärt mig lite till nästa gång. Jag kanske slänger upp någon bild från gårdagens trip senare ikväll.

Men nu över till något helt annat, det är nämligen så att vi numera har en 20-åring i gänget :) Grattis Hanna-panna-knäpp-kines ;) Jag hoppas att du förstår vilken press du har på dig nu när du är den enda 20-åringen :P

Nä nu borde jag fortsätta jobba.

Kommentarer
Postat av: DOUCHEBAGS

haha vet hur det känns när man e supertaggad på o fota så blir de flesta bilderna dåliga...taskigt läge lixom haha :P

2008-01-04 @ 13:09:16
URL: http://www.DOUCHEBAGS.blogg.se
Postat av: mingla

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp med min profilbild isåfall :). Bra blogg du har förresten.

2008-01-04 @ 13:21:20
URL: http://fuckmingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0