Stressen i jultider

Ja, snart börjar väl den där julklappshystering som varje år återupprepar sig. Man står där alldeles förvirrad inne i stan och har inte en aning om vad som är den perfekta julklappen just i år. Idag har jag faktiskt fått ett rolig och smart förslag hur man kan underlätta julklappsköpet, och hur man dessutom kan se till att kostnaden för julklapparna inte är skyhöga i december. 

Den smarta idén kallas presentlådan. Det går till så att man införskaffar en stor låda, i den samlar man roliga, billiga saker som man hittar under året. Man kanske i april springer på en riktigt rolig liten pryl, men just då är det ingen som fyller eller har gjort sig förtjänt av en överraskningspresent. Då köper man den och lägger den i presentlådan för att sedan plocka fram den när julen närmar sig. Riktigt smart tycker jag. Samma person föreslog också att om man har läst en riktigt bra bok så köper man 3 extra ex av den som man sedan lägger i presentlådan och plockar sedan fram dem vid tillfälle.

Jag gillar idén, jag vet dock inte om jag kommer använda mig av den. Känns fel att sitta och spara på presenter, har man väl hittat något spännande att ge bort skulle jag nog ha svårt att inte ge det på en gång.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jo, det där var ju en skitbra idé! Lite sent inför denna julen men till nästa så.. Jag springer ofta på bra presenter när ingen fyller år!

2008-11-05 @ 14:05:28
URL: http://idatyra.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, den var faktiskt rätt smart. Springer jag på något skoj ska jag fundera på presentlåde varianten.

2008-11-05 @ 14:21:53
Postat av: Anonym

Men det är ju mysigt att gå i gamla stan och hitta små presenter. Man får välja ut vilka man köper till så blir det inte så många! (= mindre stress) :-)

2008-11-05 @ 18:52:21
Postat av: kattaa

Från mig var det där ja ;-)

2008-11-05 @ 18:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0