Frankrike, Biot

Eftersom jag har lovat några bilder ifrån min tripp till Frankrike så får jag väl lov att hålla mig till mitt ord. Dock kommer det nog bli lite sparsamt med bilder. Då många bilder inkluderar personer som är lite rädda för internet-världen. Så det är lika bra att bara hålla sig till miljöbilder. Tyvärr så kan dessa bilder omöjligt beskriva hur fint det faktiskt var på de ställena som vi besökte. Men en liten hint om hur det var får ni iaf. I det här inlägget ska ni få se bilder ifrå Biot. En väldigt gammal by som ligger uppe på ett berg. Där var det verkligen hur mysigt som helst. Mestadels en massa små gränder som var utsmyckade med blommor och andra växter, så som citromträd. På gatorna var det väldigt lungt, jag kunde gå runt i min ensamhet och ta en massa kort utan att det var en massa folk ivägen. När det väl dök upp någon var det någon gammal gubbe med en skål apelsiner eller någon tant med mössa trotts att det var över 20 grader. Jag skulle gärna åka tillbaka dit då jag kände att jag inte fick den tid jag behövde för att utforska den gamla byn.





Den här smala gatan var ovanligt färgglad, större delen av byn var mer stenfärgad.




Som sagt, appelsiner stod lite här och var.




Till och med deras kyrkogård var mysig





Något annat som var typiskt för denna lilla by var all tvätt som hängde ut från fönstrerna överallt




Citroner växte lite överallt




Den sista bilden för dagen för bli en på mig, mestadels för att bevisa att det faktiskt var så pass bra väder att man kunde gå runt i t-shirt

Mer bilder kommer troligtvis att dyka upp, kan dock dröja eftersom jag är rätt så dålig på att uppdatera här.

Kommentarer
Postat av: Katta

Såg fin fint ut! Du gick inte vilse i alla gränder?

2008-10-26 @ 21:20:13
Postat av: Ida

Jag vill också åka till Frankrike! Nästa vår/sommar?

2008-10-27 @ 10:24:47
URL: http://idatyra.blogg.se/
Postat av: Malin

Katta: Jag lyckades faktiskt hitta tillbaka utan att gå vilse. Men det var kanske bara ren tur.



Ida: Just nu är jag på för att åka typ överallt.:) Nästan iaf. Frankrike kan jag absolut besöka igen.

2008-10-27 @ 11:46:46
Postat av: Katta

Kolla din mail och svara så fort du kan!! :-)

2008-10-27 @ 12:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0