Bland det värsta som finns..

.. är när klockan ringer på morgonen. I den stunden i frågasätter jag typ allt, men den största och oftast förekommande frågan i detta skede är "varför måste man jobba? ska livet verkligen handla om att gå upp och gå till jobbet?". Så ett tag funderar jag på att livet ut bli arbetslös, så att jag kan sova hur länge jag vill, vända på dygnet hur mycket som helst. Inte ha några måsten alls, bara ligga och sova på soffan framför tv:n. Men med lite eftertanke låter det inte heller så skoj. Så efter att ha vaknat till liv efter sisådär 15 minuter brukar dessa tankar oftast försvinna. Och nu sitter jag på jobbet och accepterar svenssonlivet när man 5 dagar i veckan går iväg till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0