Comeback efter 6 månader och 3 veckor

Ja, det är väl alldeles utmärkt att ta upp bloggandet igen efter cirka ett 1/2 års paus. Jag känner dock en viss prestationsångest över det här inlägget. Efter ett så här långt uppehåll borde det ju vara extra bra, jag borde ha samlat på mig en massa roligt att dela med mig av. Men tyvärr är inte fallet så.

Jag skulle vilja kunna skriva så där underbart roligt om helt vanliga varddagsaker som Martina Haag kan göra. Hon kan få veckans storshopping på ICA att låta hur underbart kul som helst. Förtsår inte hur hon bär sig åt. Så mitt mål är helt enkelt att att bli lite mer som henne. MEN, jag har inte bra på att uttrycka mig i skrift, inte i tal heller för den delen. Men när jag tänker alltting som ska skrivas så låter allt jättebra i huvudet, men så fort det kommer ut i text blir det bara blaha blaha. Jag får aldrig till den där knorren som behövs för att det ska bli något utöver det vanliga.

Det jag egentligen vill säga med den här texten är att jag inte har det bästa själförtroendet när det gäller sånt här, och så vill jag lägga ribban så lågt som möjligt för att inte folk (mestadels jag själv) ska ha allt för stora förväntningar.

När jag ändå är i farten med något slags hyllningstal så vill jag rekommendera Martina Haags böcker. Perfekt om man vill ha sig ett gott skratt, och är ute efter något lite mer okomplicerat. Man slipper sätta sig in i ett drama med 20 stycken olika karaktärer man måste hålla koll på, och precis när man börjat få grepp om alla, då är boken slut.

(Ida, hoppas att du är nöjd nu efter min comeback?!)

Kommentarer
Postat av: Ida

Mycket nöjd :D kanske kan få låna den där boken av dig någon gång!

2008-09-09 @ 13:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0