Jag har en plan

Precis som Sickan i Jönssonligan har jag en genialisk plan. Den är dock inte så vattentät som hans planer brukar vara. Men den är väl genomtänkt, här har kalkulerats och gjorts budgetar. Så den är absolut genomförbar.

Det är en 1-årsplan. Så allt ska ha satts i verket inom 1 år är tanken. I det stora hela går planen ut på att jag nästa höst ska köpa mig en liten 1:a eller 2:a här i Vallentuna. Men för att uppnå detta finns det lite delmål som måste fixas, te.x. få godkänt för att ta lån, vilket oftast brukar innebära att man måste ha ett fast jobb. Sen kan det även vara bra att ha en slant ihopsparad. Så det är bara att fortsätta med mitt snålande, har även tänkt att börja föra kassabok, så jag ser vart pengarna tar vägen.  

Jag har ju insett att den dagen man flyttar hemifrån får man leva snålt. Så nu har jag ett år på mig att köpa saker som kan bli svårt att köpa när man sitter där med hyra och räkningar. Här nedan följer min tänka shoppinglista över saker jag ska shoppa medans jag kan.

- Teleobjektiv
- Vidvinkelobjektiv
- Stationär dator
- Resa till London
- Resa till USA


Efter att ha gott igenom min plan i huvudet typ massa gånger så känns allt positivt. Så länge allt går enligt planen tänker jag inte backa ur. Men om vissa av delmålen inte uppfylls så får jag givetvis skjuta lite på planerna. Men det är iaf skönt att ha ett mål att jobba emot.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är mäkta imponerad av din plan och tror stenhårt på att den kommer funka!

2008-09-09 @ 21:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0