Knasig granne

Precis som planerat blev det ett bad. Vanligtvis brukar jag ha på lite musik i bakgrunden för att det inte ska bli så hilmla tyst, men nu struntade jag i det för att jag fullt ut skulle koncentrera mig på boken. Så helt plötsligt när jag ligger där och läser så ringer det på dörren. Jag blir lite förvånad för det är inte så ofta det ringer på någon som jag inte väntar mig ska komma. Jag överväger i att strunta gå upp. Men personen i fråga börja ringa på helt frenetiskt, som ett litet barn. Så till slut var jag ju tvungen att gå upp. Tänkte nästan att det skulle stå någon 10-åring där med ett fett smail och säga "vill du köpa jultidningar". Men icke, det var min något speciella granne, ja henne man brukar se springa runt i vallentuna och leta efter lyckan i papperskorgar. Hon försökte utreda vem sjutton det är som spelar musik hela nätterna, och även nu!? I det här oväsendet som varit den senaste tiden kan hon minsan inte sova. Jag stod där invirrad i min handduk och vattnet droppande och bildade bölar på golvet. Kände mig minst sagt lite obekväm och förvirrad. Någon musik har jag inte störts av den senaste tiden och själv känner jag mig inte träffad då jag sover som en stock runt 2-3 på nätterna när hon påstår att detta ska ske. Får se vart detta leder, men jag tror ju inte att alla hästar är hemma där direkt.


Kommentarer
Postat av: Katta

haha.. tur att du inte var skyldig till musiken .....den här gången ;P

2009-07-24 @ 15:27:10
Postat av: Malin

Ja, verkligen. Hon var lite läskig. Hon måste ju verkligen vara överkänslig, för jag har inte hört något alls.

2009-07-24 @ 19:15:21
Postat av: emmet

hahaha malin vart har du hamnat? :P härliga grannar det finns ;)

2009-07-25 @ 10:20:45
Postat av: katta

jag har läst den här knasig granne historian ett X antal gånger nu ^^ lalala

2009-10-28 @ 00:09:44
URL: http://dishearten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0