Fre, lör & Sön

Nu har ytterliggare en helg passerat, som vanligt alldeles för fort. Men det är så det är nu, helgen kommer aldrig att kännas lång. Den tiden är förbi för länge sen, den perioden när helgen var lång var när jag gick i ettan och älskade skolan. Men som sagt det var under en kortare period.

Fredagen -  spenderades till en början på jobbet, med frukost och fika. När vi skulle hem och larma på blev det lite knas, hjärtat slog några extra slag. Men som tur var lyckades vi rädda situationen utan att sätta igång något högt tjutande larm. Väl hemma stack jag och Maria en sväng till Täby centrum. Jag var ute efter ett spel till tv-spelet eller eventuellt en bok från bokrean, det blev inget av dessa. Däremot hittade jag en skjorta, ja ytterliggare en till min sammling. Dessutom var den lite rutig, typ som alla mina andra. Rutiga skjortor är nog lite av en last som jag har när det gäller kläder.

Lördagen - Börjades med lite singstar i min ensamhet. När man sitter där och sjunger alldeles solo utan någon annan som sjunger med så inser man att den pyttelilla sångröst som man trodde att man eventuellt hade inte finns. Det låter rent ut sagt för jävligt. Men det är iaf kul att sjunga lite, även om det spricker typ i princip hela tiden. Lördagen bjöd på en andra tripp för mig till täby den här veckan. Den här gången var det mer inriktat på inredning, till Kattas lägenhet. Jag var mest med som moraliskt stöd. Så det blev en billig shoppingrunda för mig. Sen var det dags för promenix med Ida och hundarna. Det är bra att det blir några sådana promenader i veckan, annars skulle jag inte komma ut mer än på vägen till och från jobbet. Till kvällen var det medlodifestivalen som gällde. Jag hade väl inte direkt någon favorit. Men resultatet, opera, är ju lite spännande. Får hoppas att det går vägen i moskva.    

Söndagen - är ännu inte slut. Men så mycket mer av kvällen återstår inte. Dagen har varit så där perfekt lagom, har mest latat mig. Badat lite, varit på visning av en 1:a, som by the way var lite klaostrofobisk liten. Det var ett lite kök, utan plats för matbord. Så i vardagsrummet, eller det enda rummet kanske man ska säga, skulle man vara tvungen att ha köksbord, säng och soffa. Dessutom var det ett litet rum, något i still med mitt nuvarande rum. Så den lägenheten får någon annan som gillar att bo trångt köpa. Kvällen bestod av fruktsallad och tv-ttitande.

Nu är det dags att stänga ner datorn, för att orka med ytterliggare en veckas jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0