Hur funkar en fax?

Jag har inte riktigt greppat det där med fax-maskiner. Vad har de egentligen för funktioner? Självklart vet jag det uppenbara, man kan snabbt skicka iväg ett dokument. Vilket givetvis är väldigt bra. Men min fråga är; finns det flera funktioner? Kan man t.ex. prata igenom en fax? Det låter ju oerhört konstigt, och det skulle troligtvis se lagom roligt ut om jag stod i vårat kopieringsrum och pratade med en fax. Anledningen till att jag ens börjat fundera i de här tankarna är att 2 gånger när jag har faxat iväg papper så har mottagaren av faxet börjat prata med mig via faxen. Wierd!! Jag har givetvis inte svarat då jag inte kan tro att en fax funkar som telefon. Och jag skulle känna mig oerhört dum om någon kom på mig pratandes med faxen.

Kommentarer
Postat av: kh

hahahaha jag skulle få hjärtattack om faxen på mitt jobb började snacka med mig

2009-04-01 @ 12:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0