Lägenhet sökes

Jag är för tillfället ute på lägenhetsjakt, det är en process som är väldigt långdragen. Kan säkerligen hålla på i si så där ett år innan jag är stolt ägare av en lägenhet här i vallentuna. För som läget ser ut just nu är det få personer som flyttar ifrån 1:or eller 2:or här i trakten, och jag är tydligen inte ensam om att vara ute efter en. Så det är ingen bra ekvation för min del, dock positivt för dem som säljer.

En sak som ytterliggare försvårar det för min del är att jag är ganska kräsen. Jag vill gärna bo i centrala vallentuna, där hyrorna inte är allt för höga. Hellre betalar jag en extra slant för lägenheten än att varje månad betala en dyr hyra. När jag har de åsikterna så försvinner genast flera annars potentiella lägenheter. T.ex. hammarbacksområdet som har trevliga små 2:or som jag lätt skulle kunna tänka mig att bo i om det inte var för hyran. Det ligger dock lite avsides, blir en liten extra bit till centrum och till jobbet, men det hade i sig inte varit något stort problem. Sen har vi även en massa nybyggt uppe i bälsta och kragstalund. Där hyran också är väldigt dyr. och på vissa ställen är även priset på lägenheten alldeles för dyrt. Så där är det ju inte heller aktuellt.

Det jag vill komma fram till är att jag är lite smått begränsad vilket medför att det troligtvis dröjer ett tag innan jag finner något jag vill ha. och som jag står kvar som vinnare för efter budgivningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0