Roliga namn

Det finns en del härliga namn måste jag säga. Man springer dagligen på namn som är lite udda på något sätt. Udda behöver absolut inte vara negativt. Jag kan tycka att det ibland är lite roligt med namn som är lite mer orginella. Inte som typ Malin, som varannan kotte i min ålder heter. I gymnasiet var vi 3 Malin i klassen. Lite to much! Kan jag tycka iaf. Det jag vill komma fram med allt det här är att jag idag har stött på ett väldigt speciellt namn. Inget jag har hört talas om tidigare, nämligen Dagbjört. Himmla roligt och annorlunda. Men kanske inget jag skulle vilja heta, jag trivs ganska bra med mitt alldeles vanliga namn. Men i Island kanske detta härliga namn Dagbjört är vanligt. By the way så är det ett tjejnamn. Jag skulle själv ha gissat på killnamn. Men icke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0