Mycket slösade pengar i april

Under min vandring uppför backen har jag fixat lite här hemma och gjort av med en jäkla massa pengar.

  • Besökte IKEA där jag inhandlade tavlor till både vardagsrummet och hallen, så nu har de första tavlorna dykt upp på mina väggar. Nästan 1 år efter att jag flyttat in. Bättre sent än aldrig.
  • Även Chilibutiken som öppnat i Barkaby fick ett besök, där ännu mer pengar spenderades. Köpte ett mysigt 'ljusbord', kläddhängare (som de missade att ta betalt för), ljusstakar och lite annat smått och gott.
  • Elgiganten fick också ta del av mina sparade pengar. Ny spis, fläkt och Kyl/frys inhandlades. Vilket var på tiden då min nuvarande spis troligtvis har 30 år på nacken och är på väg att paja. Passade även på att köpa upphängning till tn:n. så nu sitter tv.n så fint på väggen.
  • Fått mina köksluckor ommålade, så istället för tråkig träfärg är de numera vita och fräscha.
  • Var i Kista med Emmet och shoppade lite. Där sprang vi på de snyggast brallorna ever. CHINOS! köpte både lila och beige. Skulle vilja ha dem på mig varenda dag, men då skulle väl folk börja tycka att man är något slödder som aldrig tvättar :P Men lätt att jag vill ha chinos i fler färger. Passade även på att köpa ytterliggare en jeansskjorta, och så två vanliga kortärmade skjortor.
  • Åkte sedan till täby där jag köpte en vårjacka, vilket var på tiden. Senaste vårjackan jag köpte är typ 3-4 år gammal.
  • Har även besökt min nya frisör, som jag redan gillar skarpt! Hon kan de där med korta coola frisyrer, iaf den frisyren som jag fastnat för. Så länge jag håller fast vid den kommer jag besöka henne. Trotts att hon är mycket dyrare än min gamla frisör och att hon håller hus i sollentuna-trakterna istället för 50 meter hemifrån mig. För det är verkligen så värt det, frisyren är grymt viktig helt enkelt.
  • Jag har prövat på livet med katt. Lilla söta Bob har nu bott hos mig i ca 1 1/2 vecka. Riktigt mysigt är det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0